Summa sidvisningar

23 september 2010

Det var ju tråkigt att jag inte lärt mig skriva än

Jag kan inte skriva för hand. Trots att jag jobbat som journalist nu i 12 år finns det ingen möjlighet i hela världen att jag kan läsa mina egna anteckningar. Först och främst har jag en handstil som en svagbegåvad treåring. Och för att addera till misären är jag dessutom svindålig på att just ta anteckningar. 
Några exempel från en intervju i veckan:
"Annorlunda och tio år" 
"Emballage" och en pil ner till ordet "E-handel"
"Det måste tala för sin egen sak" Oj, en fullständig mening. Men i vilket sammanhang? VAD är det som ska tala för sin egen sak?
"14-15 ton i lager"
"Ej i Kina, bokpapper" (och sen tror jag att det står) "naturell". Eller kanske nominell?
"Har haft, sept -79, kunden"

Hur tänkte jag här tror ni?

Inga kommentarer: