Summa sidvisningar

25 oktober 2010

Måste man verkligen göra allting själv?

Jag är emellan mobiloperatörer. Det är inte att rekommendera. Har nu  ett temporärt nummer som gäller fram till dess att det gamla blir överflyttat. Eller rättare sagt: jag skulle ha haft det. Efter att ha suttit i en timma med Tele2 kom de fram till att följande hade hänt.
Det gamla numret har porterats från min gamla operatör, men börjar inte att gälla förrän i morgon. SAMTIDIGT har de tagit bort det temporära numret. Det lämnar alltså mig utan mobilnummer i ett dygn. 
Varför, oh varför? 
Svaret från kundtjänst var av karaktären "Jag vet faktiskt inte riktigt vad som hänt här du".
DÖ!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Akta dig för Tele2.

Det började med att Tele2 ringde ner mig och ville att jag ha mitt abonnemang hos dem. OK tänkte jag. Tel2 skulle fixa så jag fick behålla mitt gamla nummer och ta kontakt med min gamla operatör och säga upp mitt abonnemang hos dem. Efter ett par veckor utan att jag kunnat ringa med min mobiltelefon och sådär 50-60 telefonsamtal, till Tele2, (med min fasta telefon), då jag undrade när jag kunde ringa med mobilen igen, var jag tvungen att helt enkelt köpa en ny mobil. Använder mobilen i jobbet.

Jag betalade två abonnemang i tre månader för att Tele2 strulade. De kunde inte förklara vad som hänt. Inte heller bad de om ursäkt eller tog bort de kostnader jag haft pga deras strul.

Jenny M Palm sa...

Huva! Stackars dig, men nu har jag ett fungerande abonnemang i alla fall. Än så länge, är kanske bäst att tillägga!