Summa sidvisningar

13 december 2010

Har jag missat något?

"Så klarar du julstressen" är nog den vanligaste rubben i kvällspressen i december. Det är något jag aldrig har förstått. För, mina vänner, det FINNS inget att stressa över! Det är bara lur. 
I december ska man till skillnad från någon annan månad göra följande saker:
- titta på ett par lussetåg. Tidsåtgång: tre timmar
- köpa och klä gran. Tidsåtgång: två timmar
- baka pepparkakor. Tidsåtgång: två timmar
- köpa julklappar. Tidsåtgång: fem timmar (eller på Jenny-tid: två timmar)
 
Totalt 12 timmar. Fördelade på 24 dagar. En halvtimme om dagen alltså. Och skulle det uppfattas som alltför betungande kan man sno lite av november. Det är ju dessutom inte åderlåtning eller utan-narkos-operationer vi snackar om utan ganska sympatiska uppgifter.

Äh, nu ska jag äta en skinkmacka. Och tänka på gott om tid jag har.

4 kommentarer:

Agneta sa...

Du glömde:
Alla avslutningar med fotboll/skidor/scouter.
Fester som folk envisas med att ha i december så jag ligger utslagen dagen efter.
Födelsedagsfirande av farfar.
Julkort ska målas/skrivas/inhandlas frimärken.
Julklappar ska kommas på och sen shoppas. Och det värsta är att komma på vad jag ska köpa...

Hatar december kom jag just på.

Jenny Palm sa...

Skit i julkorten! Skicka mess vetja:-)

Agneta sa...

Jo, fast de julkort jag fått beställning på måste målas... De är visserligen målade nu, så nu har jag bara resten kvar!

Ting sa...

Åh vad skönt det låter!