Summa sidvisningar

26 januari 2011

Det kommer inte handla om tatueringar

Den här bloggen tycker jag är så himla bra. Hon är provocerande snygg, har galet läckra tatueringar och gör över huvudtaget roliga saker som är roliga att läsa om i hennes fina blogg. Och när jag läste om detta med "färg" började jag associera (det ordet måste jag slå upp varje gång jag skriver det) vilt om färger och kom fram till att det finns vissa färger som liksom förlorat sitt värde och inte längre har rätt att leva.
Tre exempel:
Senapsgult. Brun har  gängat med gul och så fick de barn. Och det är tar mig fan inga vackra ungar.
Urmodern till alla världens fula färger: rostbrunt. Den designern som först använde rostbrunt som ett begrepp var nog också först ut med färgblindhet. Rost-brunt.

Mossgrönt. Mossgrönt är det nya beige. Ingen färg alls. Grön på bakfyllan liksom.

Kom gärna på fler!

6 kommentarer:

DDT sa...

Jag är helt för ett totalförbud mot senapsgult. Fulaste färgen i världshistorien!
Däremot väljer jag garanterat mossgrönt före pistagegrönt alla dagar i veckan.

Jenny Palm sa...

Är det sant? Men pistage får pluspoäng i min bok för färgen leder tankarna till något gott som man kan dricka öl till. Man kan förvisso dricka öl till mossa också, men jag vet i fan...

DDT sa...

Jodå! Pistagegrönt eller, som det hette på 80-talet, mintgrönt är en päcklig färg!
Fast fan vet om inte persikofärgat är ännu läskigare. Den som kom på idén att blanda gult och rosa borde drabbas av inåtväxande skägg över hela kroppen!
Fast nu tänker jag mest på kläder förstås. På en persika eller en solnedgång kan den gå an.

Jenny Palm sa...

Åh persikofärgade kläder! I think we have a winner! Yuk!

Agneta sa...

Jag hade persikofärgat, när det begav sig. En sketacool Bagheera-dräkt. *kräksljud*

Jenny Palm sa...

Stort och smått: ICK! Vilken hudton ska en människa ha för att komma undan med persikofärgat?