Summa sidvisningar

18 januari 2011

Nakennudd, nej tack!

Det var en ganska okej tur till simhallen. En av de bättre faktiskt eftersom det nästan inte var något folk alls. Bra! En sak som dock inte är bra är människors förmåga att liksom känna sig alldeles för hemma i ett badhus. Ta bubbelbadet till exempel, som jag tycker är ganska trevligt att hänga i. Varför, undrar jag, kan inte folk försöka hålla ihop sina kroppar så jag slipper att ha saggiga gubbmagar med hår på, inkörd i min midja? Finns det någon dold kod som säger att man MÅSTE vidröra alla som sitter i samma jaccuzzi? 
Eller de människorna som inte förstår att man kan sno en handduk runt kroppen när man knallar genom omklädningsrummen in i duschavdelningen? Vad är det med dem? Är det verkligen så oemotståndligt att låta hängpattarna och bilringarna studsa mellan väggarna?
Jaja. Nu har jag gjort årets badhustur. Kanske slipper jag det under resten av 2011.


1 kommentar:

4U2 sa...

Varför kan vi inte vissa oss i trosor men i minibikini? Har ofta funderat på det fenomenet.