Summa sidvisningar

6 januari 2011

Nu vet jag vad det är

Jag har åkt skidor i dag. Cirka 12 meter. Efter den sträckan hade fyraåringen fått nog och i ärlighetens namn jag också. Vi tillbringade ett par, tre timmar i och runt elljusspåren och under tiden definierade jag två faktorer som påverkar (och förstärker) min aversion mot vintern:
1. Snön. Det är verkligen ett vedervärdigt påhitt.
2. Skidåkare. Att vuxna människor hasar omkring i underställ i spartanska klubbstugor och myyyyyyser och pratar snökvalitet och valla kan få den starkaste att bryta ihop. Eller i alla fall mig.
Now we´re talking. Inga underställ, inga iskalla vindar, inga skidåkare, inga snövallar.

4 kommentarer:

Agneta sa...

Superställ är sköna om än väldigt osexiga, och snön gör att gamla spåret är sagolikt vackert just nu!
Man kan åka skidor utan att valla - det gör jag - och då får man visserligen bakhala skidor men å andra sidan ett gudomligt glid!

Och nu skriker du nog nörd till mig så jag håller för öronen!

Jenny Palm sa...

Well... jag tror vi ska prata om annat:-) Vet du förresten om att din syster och hennes familj ska bli fotograferade i morgon, fredag. Det är en blaska jag gör som de ska vara med i!

Madlar sa...

Hahhaa, 12 meter, det var inte illa. Betydligt bättre än 5 meter iaf ;)

Agneta sa...

Ja, jag hörde detta. Spännande!