Summa sidvisningar

28 januari 2011

Översättning: finska

I mitt finska inlägg igår ondgjorde jag mig över... öh, Finland. Om det finns ett land i världen jag har fördomar mot är det just Finland. Det känns som om alla springer omkring delirium-berusade och gråter för spriten är slut, ungarna har DAMP och bastuaggregatet har gått sönder. För jag tror inte finnarna är särskilt lyckliga. 
Och som för att stärka den tesen: För ett tag sedan satt jag och zappade och vid flera tillfällen kom jag till en finsk film som hette "Glädjens hus" (jag lovar, den hette så, jag har inte hittat på det). Och varje gång var det antingen en hustru som fick styrk, någon som blödde, någon som grät okontrollerat (inte så där sofistikerat återhållsamt utan med saliven och snoren rinnande) eller raglade omkring med en vodkaflaska i handen.
Tacka fan för att de har Nordens största köpcentrum! Nåt kul måste du ju få ha de små liven.

Inga kommentarer: