Summa sidvisningar

20 januari 2011

Varför, I wonder?

Jag undrar en sak jättemycket: Varför går jag inte ner i vikt? Och den här gången är det ingen idiotfråga med en parentes bakom där det står "iofs åt jag en sockerkaka och sju hekto smågodis". Jag trodde vin var en stor del av min gå-upp-i-vikt-förklaring för jag sörlpar vin hela tiden. Men nu har jag inte tagit så mycket som en lättöl sedan nyår och inte ett gram har jag gått ner. Och då tränar jag nästan varje dag. OCH (jag vet att jag slösar med VERSALT skrivna ord, men den här gången är det motiverat) jag äter inte godis. Har inte ätit något sött, bortsett från frukt, sedan i söndags. Varför går jag inte ner i vikt?
Det känns ohyggligt orättvist, och hemskt, och förtjänat.

3 kommentarer:

Agneta sa...

Tålamod kanske?

Jenny Palm sa...

Va? Tåla... what?

DDT sa...

Jag har tränat, gått 10000 steg om dagen, låtit bli kolhydrater och lagat viktväktarkäk... Med samma obefintliga resultat.
Jag misstänker att makterna är emot mig. Men det är ju bara min teori.