Summa sidvisningar

1 februari 2011

Göra saker mot bättre vetande

Sofia E har läst Strindbergs stjärna och tyckte inte om den för att uttrycka sig försiktigt. Trots att det antagligen är en helt korrekt observation, blir min reaktion som alltid: Men sååååå dålig kan den väl inte vara?
Alltid samma sak! "Sååååååå dålig kan ..." och så måste jag läsa/titta/lyssna på eländet.
Som om jag tycker synd om sågade alster och vill klappa lite på dem och säga "Jag tycker i alla fall om dej". 
Det är ju apa-dumt!

Den kan väl ändå inte vara såååå dålig, tänkte Jenny och hyrde den här. Men jo, det visade sig att ettan i betyget var helt berättigad och jag satt med uppspärrade ögon av ren fasa.

Enligt säkra källor ska den här boken vara förolämpande dålig. Får väl se hur lång tid det tar innan jag försöker motbevisa det omdömet.

Inga kommentarer: