Summa sidvisningar

2 februari 2011

Kortslutning

Hela dagen har det luktat bränt hemma, typ bränd elkabel om ni fattar vad jag menar och jag har inte kunnat lokalisera det. Förrän nu - när jag skulle bädda tioåringens säng. Då upptäcker jag en tänd, väldigt varm, lavalampa som ligger nergrottad i en saccosäck. Eller, ursäkta mig, en före detta saccosäck.
Jag frågar dottern vad som hänt och får följande förklaring:
– Igår när jag skulle somna ville jag ha lavalampan tänd för den måste bli varm innan de där klumparna i den börja flyta omkring. Men för att slippa se ljuset la jag den i saccosäcken och gömde den med kuddar.
Smaka på den logiken!

2 kommentarer:

stort och smått sa...

Och nu är hon sur för att hon inte längre har en saccosäck ...?

Jenny M Palm sa...

Nej, faktiskt inte! Hon blev lite tagen av att se att jag blev upprörd. Fatta! Hela kåken hade ju kunnat brinna ner.