Summa sidvisningar

16 februari 2011

Kurser för oss som inget kan

Vid 41 års ålder har jag på det stora hela vant mig vid att vara mig, så där på gott och ont. Men ibland svider det i själen att jag är så galet talanglös. Jag kan liksom så väldigt få saker.
Tre saker som jag tror jag skulle vara skitbra på om jag kunde göra det:
- Sjunga. Jag älskar att sjunga men tyvärr är jag tillräckligt musikaliskt för att höra att jag låter för jävlig. Det tar glädjen ur sjungandet.
- Spela instrument. Vilket som. Cello, piano, zittra eller bastuba. Åh vad jag skulle vilja se folk i lokalen sitta och snyta sig för alla är så vansinnigt rörda av min stämningsfulla och vackra musik.
- Måla. Inte så där nuttigt Skagen-målnings-vackert utan på gigantiska dukar med starka färger och surrealistiska mönster som inget fattar.
*återgår till matchen mellan Arsenal och Barcelona*
* vilket påminner mig om att jag inte heller har talang för sport*

Inga kommentarer: