Summa sidvisningar

21 mars 2011

Lite Kazakstan

Fin lobby på fint hotell som var alldeles utmärkt för häng och "hur i helvete ska den här resan gå"-snack.

Hotell Kazakstan står det här på ryska. Eller möjligen kazakiska som är landets andra språk. Alla skyltar är tvåspråkiga.

De skidåkande människorna i vårt lilla crew höll på att tuppa av vid anblicken av skidanläggningen som ligger och gottar sig mellan bergen,

Två halvnakna kazakiska män som pimplar öl mellan skidåken.

Flickor får alltid sugrör i ölen. Riktigt varför lyckades vi inte reda ut men en teori som lanserades var att inte läppstiftet skulle smeta ut på glaset. Jag tror mer på att det bara ska se lite flickigare ut:-)

Men kamelmjölk kan man dricka utan sugrör uppenbarligen. Det smakar som filmjölk.

Nickes arbetsförhållanden var så där mellan varven. Men bortsett från att vi fick muta en polis så gick det bra.

De gillar att kombinera saker i Kazakstan. Hotell/biltvätt/bowlinghall är supervanligt, tex. Här tycker någon att det är bra att sälja hammare och skor. Tror vi i alla fall.


Vackra kazakiska kvinnor som dansar magdans. Det är ett mycket vackert folk. Smala, nätta med kolsvarta långa hår. Kvinnorna är mästare på högklackat (och då snackar vi höööööögklackat) som de vinglade omkring i. De måste trott att jag antingen var ap-fattig eller hade planetens sämsta klädsmak eftersom jag hasade runt i jeans och gympadojor.

2 kommentarer:

Agneta sa...

Kul att få se!
Nästa gång tar du seden dit du kommer och vingar omkring på skyhöga klackar!

Jenny Palm sa...

Agneta: Du tycker det för du hatar mig och vill att jag ska ramla och bryta benen:-)??? Gah!