Summa sidvisningar

2 juni 2011

Jenny goes konsumentjournalist

En snabb fråga så här mitt i ledigheten: finns det någon som har erfarenhet av Positiv Pension? Enligt Råd & Rön är de en av tre förvaltare som lyckats få pengarna att växa mer än "soffliggaralternativet", men jag har samtidigt hört en del mindre fördelaktiga saker om deras affärsmetoder.
Vet nu något?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Positiv Pension är ett skojarföretag. Jag håller precis på att upprätta en anmälan till KO. De inleder sina säljsamtal med att de inte försöker sälja något. Mot slutet av samtalet vill de sälja en tjänst för 750:- per år. Jag har pratat med ägaren av Call Centret. Han slingrar sig med motfrågan "Har vi någon gång under samtalet sagt att vi vill sälja något." Oseriösa, lägg på om de ringer!

Anonym sa...

Ringer man upp Positiv Pension, 0200-58 00 58 har man könummer 3 i 20 minuter, sedan la jag på. Antagligen sitter ingen och svarar, eller så har de en ensam telefonist.

Jenny Palm sa...

Tack!Du är inte den enda som gett mig det här rådet. Jag tackade nej till deras förslag och det känns helt rätt nu.

Ra9amin.devote.se sa...

Hej!
Jag kom in här av en slump, eftersom att jag kollade sökte lite på google. Det är såhär att positiv pension är inte ett skojföretag, det är vad andra tycker. Det kommer alltid finnas onöjda människor. Dessutom säljer de ingenting, de inleder samtalen med att säga att de inte skall sälja någonting vilket de inte gör! Man får prova på det kostnadsfritt i två veckor. Mailbaserade, dessutom så får man ett gratis fondbyte skulle det vara så att man vill säga upp sig svarar man på mailet, att man inte är intresserad!
Under det muntliga acceptet för de fram hur mycket tjänsten kostar OM man skulle fortsätta använda sig utav det, det är 12 månaders medlemskap. Jag tycker inte du ska lyssna på vad folk skriver, det finns både för och nackdelar. Du får helt enkelt känna efter själv.
Kram, ha en trevlig helg!
/ Ra9amin.devote.se