Summa sidvisningar

20 juni 2011

Tidning som tidning, tänkte jag

Jag har ringt kanske 100 samtal idag till allsköns folk som jag vill intervjua innan jag går på semester. Lämnat kanske 50 meddelande på diverse olika svarare.
Och så ringer det en person tillbaka:
Han: Hej, det är XX. Du hade ringt mig?
Jag: Öh... (vilket alltid är en lika elegant inledning på ett samtal).

Och så tänkte jag febrilt: varför har jag ringt honom? Vad ville jag fråga om? För vilken tidning ville jag intervjua honom?
Resultat: blankt.

Jag: Jag är ledsen men jag sa inget som din svarare om varför jag ville få tag på dig? Jag har ringt så många idag.
Han: Öh.. (vilket i hans fall var mer befogat).

Men efter ytterligare några minuter av förvirring redde vi upp det.
Och ja, han ställde upp på intervju.

Behöver jag semester? Eller kanske behöver jag semester?

Inga kommentarer: