Summa sidvisningar

5 augusti 2011

Påminn mig på måndag då. Snälla?

Jag börjar få rejäl jobbågren. Sån riktig ontimagenångest. Och eftersom jag är så totalt förvirrad är jag rädd för att jag helt glömmer bort att jag ska jobba, vad jag ska jobba med samt hur detta ska genomföras.
Förra året missade jag en hel vecka. Var bombsäker på att jag hade en vecka ledigt till och bestämde med grannarna att vi skulle cykelsemestra ihop. Fick sedan tassa in och be om ursäkt och erkänna att jag visst inte alls var ledig utan började jobba.
Och morgonen min första jobbdag satte jag mig käpprak upp i sängen och kom på att jag hade missat en deadline. Ringde till redaktören gråtfärdig och bad om ursäkt och lovade att göra det så snabbt jag bara kunde.
För att under samtalets gång inse att deadline var påföljande vecka.

Stabil frilansare den där Jenny.


2 kommentarer:

Sus sa...

Jag vet att jag ska vara på jobbet 8.40 på måndg. Men jag vet inte vad jag har för arbetsuppgifter. Med tanke på min relation med ägarna lär det väl bli bokförrådet =)

Jenny Palm sa...

Hahha! Kan jag inte få följa med dig dit? Jag är rätt säker på att det är roligare än det jag ska göra :-)