Summa sidvisningar

6 september 2010

Nytt och konstigt men väldigt, väldigt bra

Normalt när jag åker till Stockholm hastar jag från Centralen, in i en taxi till ett möte. Från möte ett i taxi till möte två. Taxi från möte två till Centralen och hem igen med X2000. Här emellan brukar jag hinna med ett par tre öl, en halv dosa snus och tio cig. Idag såg Stockholmsdagen ut som följer:
Går från Centralen till möte ett. Går från möte ett till möte två. Äter lunch (utan att dricka öl eller snusa eller röka). Går till möte tre. Går till ex-chef och tar en fika (utan att snusa eller röka) för att sedan avrunda dagen med ett besök i St Clara kyrka. Som för övrigt var galet vacker. Och på en av bänkarna där inne låg en hemlös och sov vilket gjorde mig omotiverat glad. Inte att han var hemlös men att kyrkan var öppen för honom.
Dessutom 1: Jag har läst fyra timmar i Above Suspicion av Lynda da Plante.
Dessutom 2: Glenn var hemma i mitt hus och målade mitt kontor.

2 kommentarer:

Maruschka sa...

Har du slutat både röka och snusa och åka taxi på en och samma gång?...Hur klarar du det?...;o)

Jenny Palm sa...

Snuset slutade jag med via Alan Carrs kurser. Ciggen slutade jag med genom ett vad med min lillebror och taxin fick jag sluta med eftersom jag blev tjock av att inte röka och snusa:-)